close

                              {健康人}懶人便當 番茄牛排簡易便當

No Health NO Happiness 誠摯地邀請鄉親們一起打造健康的未來吧~~ 

 

https://www.instagram.com/annia0426/

https://icook.tw/users/1020512426677159/recipes?ref=recipe

 

 

 

 

 

Hi~ 

 

 My name is Annia. My dream is to become a dietitian in the future.

 

  I would like to share ways for a much more healthier 

 

 life. Not only diet but also some tips to treat your body better.  

 

 Hope you enjoy ! Please suscribe or leave a comment below.  

 

 I would like your advices .By the way, Im not that good in English so if there some

 

 grammer or spelling mistakes please tell me. Moreover, Im not ready to show up maybe

 

 is cause by my personality. I need more support and I might show up~

 

 Also I would like to make up a channel on youtube in the future or even more.

 

 Anyway thank guys~

 

我是ANNIA  請大家多多指教~       

 

希望能在這裡分享我的健康生活

 

主要是分享食譜和一些營養小知識

 

不管是什麼年齡層 都可以來這裡看看

 

主婦 主夫 小朋友 學生 都很歡迎喔~~  

基於我是個學生

挑食的學生

所以我如果沒有便當....

  會活不下去!!

今日之星:番茄牛排

我覺得有點厚臉皮 可它太簡單了!!

我一定要小分享一下~~不要打我喔~~

以下食材:

  • 糙米      
  • 牛排
  • 檸檬
  • 胡椒
  • 青菜
  • 小番茄    很多粒~

 

 

步驟篇:

  1. 加熱平底鍋 放入油 開始煎牛排~
  2. IMG_0007[1] IMG_0008[2]IMG_0009[1]  
  3. 撒上鹽 胡椒 檸檬 我是快起鍋時才放上 因為鹽會使 水分逼出 煎完的牛排要放置 10~15分鐘 好吃的汁才能留在肉中喔~~~!!!IMG_0012[1]IMG_0013[1]IMG_0014[1]IMG_0015[1]IMG_0016[1]  
  4. 水煮青菜
  5. IMG_0018[1]  
  6. 放入糙米 小番茄切半 牛肉切塊 置入便當盒
  7. IMG_0017[1]  
  8. 隔天 只要將便當 加熱 番茄和牛肉的汁液 就會融為一體啊~~ 番茄可以面下 ~超好吃~

 謝謝觀賞~~~

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    AnniaAnnia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()